luni, 7 octombrie 2013

Erată la "Extratereştri de viţă veche"

        Revin cu o nouă postare, tot din afara sferei antichităţii clasice româneşti. Nu doar din afara sferei istoriei vechi a teritoriului carpato-danubiano-pontic ci din afara normalului, paranormalului şi chiar a bunului simţ. Există un canal de televiziune denumit "History" pe care la vremea apariţiei sale în grilele româneşti de televiziune îl respectam dar care pe drum şi-a pierdut scopul: acela de a prezenta istoria. Printre altele, a ales la un moment dat să prezinte un serial denumit "Ancient Aliens". Am văzut de-a lungul vremii, mai multe studii şi programe ale unor oameni de ştiinţă serioşi, referitoare la viaţa extraterestră, poate chiar inteligentă: programe de căutare a ei, teorii, presupuneri culte, posibilităţi, probabilităţi, calcule statistice etc. Prin prisma acestui fapt am urmărit un prim (pentru mine) episod. M-am lămurit instant: semidocţia, lipsa bunului simţ logic, pseudoştiinţa frauduloasă şi patologică sunt în floare în acest serial. Nu mi-am bătut capul cu această lungă înşiruire de prostii şi nici nu am mai urmărit vreun alt episod. Dar după o vreme, ceva legat de el mi-a atras atenţia: un film care combate întreg serialul. Acest film este realizat de un fan înfocat al influenţei unor civilizaţii extraterestre asupra omenirii în timpuri străvechi dar care prin studiu şi spirit critic a intuit nu doar patologia teoriilor din serialul mai sus menţionat ci chiar demonstrează fără tăgadă şi cu o eleganţă frumoasă intenţiile frauduloase ale autorilor serialului. Acest lucru mi-a plăcut şi acest lucru aş vrea să îl subliniez şi să îl transmit: eleganţa combaterii teoriilor aberante. Inepţiile şi semidocţia inclusiv cele cu tentă frauduloasă nu au limite temporale şi spaţiale. Sunt aceleaşi peste tot. Fiţi siguri: dacă auziţi de o teorie revoluţionară cu aer amatoricesc şi conspiraţionist, ea sigur are probleme de argumentare. Cu siguranţă! Nu vă lăsaţi păcăliţi, nu lăsaţi nici un sentiment să vă deturneze de la această axiomă. Problema este că aceşti semidocţi au un auditoriu larg care niciodată nu va fi în stare să-şi depăşească condiţia. Atâta timp cât vor vinde nişte cărţi şi vor primi nişte bani pentru o apariţie TV, nu contează cât mint sau cât aberează în faţa persoanelor care îi ascultă şi care se lasă minţite conştient sau nu. Filmul de mai jos este lung, dar mie mi-a făcut plăcere să îl urmăresc. Spre deosebire de serialul pe care îl combate. Puteţi urmări doar câteva fragmente pentru a vedea cum se face o treabă serioasă. Atenţie, de către un amator! Felicitări autorului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu